loading...
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)
m.ali_qasemi بازدید : 91 شنبه 09 بهمن 1395 نظرات (2)

پس از اين كه اين چهل روايت صحيح السند و صريح در امامت، در پاسخ به عبد الله حيدري در سايت مؤسسه تحقيقاتي ولي عصر[1](عج) و همچنين شبكه جهاني ولايت مطرح شد، اين كارشناس وهابي تلاش كرد كه اين روايات را بررسي سندي نموده و به قول خودش پاسخ دهد.


 

m.ali_qasemi بازدید : 83 شنبه 09 بهمن 1395 نظرات (0)
m.ali_qasemi بازدید : 40 پنجشنبه 16 دی 1395 نظرات (0)

مقدمه

از ديدگاه اهل سنت، كتاب هاي روائي از نظر اعتبار به چند دسته تقسيم مي شوند كه از اين ميان، شش كتاب كه با عنوان «صحاح سته» مشهور شده است، اعتبار بيشتري نسبت به ساير كتاب هاي روائي دارد.

از ميان صحاح سته، دو كتاب صحيح بخاري و صحيح مسلم اعتبار بيشتري دارد و اهل سنت معتقد هستند كه تمام روايات اين دو كتاب قطعي الصدور هستند و هيچ اشكالي در سند حتي روايت از روايات آن وجود ندارد.

عبد الحق دهلوي در باره كتب سته مي نويسد:

الكتب الستة المشهورة المقررة في الإسلام التي يقال لها الصحاح الستة هي: 

1 صحيح البخاري 2 وصحيح مسلم 3 والجامع للترمذي 4 والسنن لأبي داود 5 والنسائي 6 وسنن ابن ماجه وعند البعض الموطأ بدل ابن ماجه.

كتابهايي ششگانه مشهوري كه در اسلام ثابت شده اند، كه به آنها صحاح سته مي گويند، به قرار ذيل است: 1. صحيح بخاري. 2. صحيح مسلم 3. جامع ترمذي 4. سنن ابو داود 5. سنن ابن ماجه و برخي به جاي سنن ابن ماجه موطأ مالك را گفته اند.

البخاري الدهلوي، عبد الحق بن سيف الدين بن سعد الله (متوفاي1052هـ)، مقدمة في أصول الحديث، ج1، ص96، تحقيق: سلمان الحسيني الندوي، دار النشر: دار البشائر الإسلامية - بيروت - لبنان، الطبعة: الثانية1406هـ - 1986م 

m.ali_qasemi بازدید : 75 پنجشنبه 16 دی 1395 نظرات (0)

از ديدگاه اهل سنت، كتاب صحيح بخاري، صحيح ترين كتاب اهل سنت بعد از قرآن است و براي او ارزش بسياري قائل هستند؛ اما همين كتاب نيز از بلاي تحريف در أمان نمانده و در طول تاريخ تحريفات گوناگوني در آن ايجاد شده است.

 

 

در برنامه كلمه طيبه كه در تاريخ: 18/2/1391 از شبكه جهاني ولايت پخش شد، دو تحريف از مجموع تحريفات صحيح بخاري نشان داده شد . از آن جائي كه كارشناس برنامه به بينندگان عزيز قول داد كه مدارك اين مطلب را در سايت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف قرار دهد، بر آن شديم كه اين مدارك را در اختيار بينندگان عزيز قرار دهيم .

 

 

از اين رو، هدف ما بيان تمام تحريفات اعمال شده در صحيح بخاري نيست و قصد داريم تنها به دو تحريف بارز در اين كتاب اشاره كنيم 

m.ali_qasemi بازدید : 75 پنجشنبه 16 دی 1395 نظرات (0)

 

تمام مسلمانان از صدر اسلام تا قرن هفتم، بر اين مطلب اتفاق دارند كه توسل و استغاثه به اولياء الهي بعد از مرگ آن ها و تبرك به آثار آنان جايز است و عموم مسلمانان به اين مسأله عمل مي كرده اند؛ اما با ظهور ابن تيميه حراني، و با تبليغات گسترده دشمنان اسلام، تشكيك در اين مسأله آغاز شد.

 

علماي مسلمان با استناد به آيات قرآن، سنت صحيح رسول خدا صلي الله عليه و عملكرد صحابه و تابعين در برابر اين فكر انحرافي مقاومت كردند و به صورت كامل اين فكر از جامعه محو شد تا اين كه در قرن دوازدهم و سيزدهم شاخ شيطان از منطقه نجد سر برآورد و بارديگر فكر انحرافي ابن تيميه و اين بار با شدت بيشتر به سركردگي محمد بن عبد الوهاب زنده شد.

 

بي ترديد هدف ابن تيميه و پيروان از تشكيك در جواز توسل و... پايين آوردن مقام و منزلت آن بزرگواران بوده است؛ از اين رو دفاع از مقام و منزلت رسول الله و اهل بيت آن حضرت و ساير اولياي الهي، وظيفه هر مسلماني است و ما تلاش مي كنيم در اين مقاله به وظيفه خود عمل نماييم.

 

براي اثبات باطل بودن فكر وهابيت، ادله متعددي در كتاب هاي شيعه و سني يافت مي شود كه طرح و بررسي همه آن ها فرصت ديگري مي طلبد، ما در اين مقاله كوتاه تلاش مي كنيم به يكي از مدارك بپردازيم.

 

عبد الله بن عمر بن خطاب، يكي از كساني است كه به استغاثه و توسل به رسول خدا صلي الله وآله اعتقاد داشته است.

 

طبق روايت صحيح السندي كه در منابع اهل سنت به صورت گسترده نقل شده است، روزي پاي عبد الله بن عمر دچار گرفتگي مي شود، شخصي به او ياد داد كه محبوب ترين فرد در نزد خود را فرياد بزن و استغاثه كن تا پايت شفا بگيرد. او نيز رسول خدا صلي الله عليه وآله را خواند و پايش فورا خوب شد.

 

اين روايت به خوبي ثابت مي كند كه استغاثه به درگاه اولياء و مقربان درگاه خداوند و نداي كساني كه پيش خداوند تبارك و تعالي آبرو دارند جايز است و فكر وهابيت فكري است باطل و مخالف سيره قطعي اصحاب رسول خدا صلي الله عليه واله.
m.ali_qasemi بازدید : 40 پنجشنبه 16 دی 1395 نظرات (0)

صحت و تواتر حديث ثقلين در منابع شيعه

مقدمه:

يكي از دلائل محكم و متقن شيعيان براي اثبات ولايت و امامت ائمه طاهرين عليهم السلام و عصمت آنان روايت شريف ثقلين است كه در طول تاريخ مورد استناد بزرگان علماي شيعه بوده و صحت آن مورد اتفاق علماي فريقين است؛ اما گاهي از زبان كارشناسان برخي شبكه هاي وهابي شنيده مي شود كه: روايت ثقلين در منابع شيعيان با سند صحيح و معتبر نقل نشده است؛ بلكه آنها در مقام بحث و مناظره و يا نوشتار اين روايت را از منابع روايي اهل سنت كه با سند صحيح آمده نقل و استناد مي كنند، اگر شيعيان اين روايت را با سند معتبر در كتابهايشان داشتند به منابع اهل سنت استناد نمي كردند.

غافل از اين نكته كه اگر علماي شيعه در مقام استدلال و بحث و گفتگو به كتب اهل سنت استناد مي كنند، از باب الزام خصم است؛ نه اين كه روايت فوق در منابع ما وجود ندارد و يا سند صحيح نداشته باشد.

مقاله پيش رو، با هدف اثبات دروغگويي سخنان اين عالم نماهاي وهابي و ارائه اين روايت با سند صحيح و معتبر از منابع شيعه، در دو فصل تهيه شده كه به محضر جويندگان حق و حقيقت تقديم مي شود.

m.ali_qasemi بازدید : 90 پنجشنبه 16 دی 1395 نظرات (0)
الكتب الحديثه للشيعة

 

إثبات الوصيّة للإمام علي بن أبي طالب (ع) لأبي الحسن عليّ بن الحسين بن عليّ الهذليّ المسعوديّ (ت 346 ه )، مؤسّسة أنصاريان - قمّ المقدّسة - 1417 ه.

 

* * *

إثبات الهداة بالنصوص والمعجزات لمحمّد بن الحسن الحرّ العامليّ؛ (ت 1104 ه )، تعليق وإشراف أبو طالب تجليل التبريزيّ، 3 ج، 3 مج، المطبعة العلميّة - قمّ المقدّسة.

* * *

الإحتجاج لأبي منصور أحمد بن عليّ بن أبي طالب الطبرسيّ؛ (من علماء القرن السادس)، تحقيق الشيخ إبراهيم البهادريّ + الشيخ محمّد هادي به، بإشراف سماحة الشيخ جعفر السبحانيّ، 2 ج، 2 مج، الطبعة الأُولي انتشارات أسوة (التابعة لمنظّمة الأوقاف والشؤون الخيريّة) - ايران - 1413ه .

m.ali_qasemi بازدید : 48 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (0)

سالها است كه وهابي ها، روي يك شخصيت موهوم و ساختگي به نام "مرتضي رادمهر" مانور داده اند و تا امروز نيز فرياد مي زنند كه مرتضي رادمهر، طلبه ممتاز حوزه علميه قم بوده ، پس از تحقيقات گسترده، سني شده و سپس در كشور بيگانه كشته شده است .

همچنين چند هفته اي است كه شبكه هاي وهابي تبليغ كتاب او را آغاز كرده است و هر روز كتاب او را معرفي و به مردم توصيه مي كند كه حتما اين كتاب را بخوانند و از او الگو بگيرند.

از اين رو، برآن شديم تا به صورت گذرا اين كتاب را مرور و شمه اي از مطالب اين كتاب را در معرض قضاوت خوانندگان عزيز قرار دهيم .

m.ali_qasemi بازدید : 44 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

فهرست مطالب

 

ادله نقلي «نصب امام» توسط خداوند (امامت عامه)

مقدمه

معناي لغوي امامة و امام

معناي اصطلاحي امامت:

انتصاب امام در اختيار خدا، نه در اختيار مردم

نظريه شيعه:

نظريه اهل سنت:

دلايل الهي بودن نصب امام

بخش اول: آيات قرآن

آيه اول: « إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَاماً»

آيه دوم: «يا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ

آيه سوم:« وَجَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا»

آيه چهارم: «وَجَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا»

آيه پنجم: «وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ»

آيه ششم: «وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا»

آيه هفتم: « وَاجْعَلْ لِي وَزِيراً مِنْ أَهْلِي»

آيه هشتم: « وَرَبُّكَ يَخْلُقُ ما يَشاءُ وَيَخْتارُ ما كانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ»

آيه نهم: « إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَي آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إبراهيم وَآلَ عِمْرَانَ عَلَي الْعَالَمِينَ»

m.ali_qasemi بازدید : 43 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (0)
m.ali_qasemi بازدید : 30 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

هر چند كه مقاله ذيل در پاسخ به ادعاهاي سيد حسن مدرسي طباطبائي در كتاب «مكتب در فرايند تكامل» مبني بر «پشنهاد عصمت توسط هشام بن حكم» نگاشته شده است؛ اما نگاه فراگير به مسأله عصمت ائمه اهل بيت عليهم السلام دارد و تلاش شده است كه اين مسأله از ديدگاه: آيات قرآن كريم، روايات صحيح السند فريقين، دلالت قطعي عقل و اجماع فقهاي شيعه، بررسي شود.

m.ali_qasemi بازدید : 30 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (0)
m.ali_qasemi بازدید : 33 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (0)

بررسي آيه: « وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ » و رضايت دائم خداوند از صحابه

طرح شبهه:

خداوند در قرآن كريم مي فرمايد:

وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرينَ وَ الْأَنْصارِ وَالَّذينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْري تَحْتَهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها أَبَداً ذلِكَ الْفَوْزُ الْعَظيم . التوبة / 100.

پيشگامان نخستين از مهاجرين و انصار، و افرادي كه به نيكي از آن ها پيروي كردند، خداوند از آن ها خشنود گشت، و آن ها (نيز) از او خشنود شدند و باغ هايي از بهشت براي آنان فراهم ساخته، كه نهرها از زير درختانش جاري است جاودانه در آن خواهند ماند و اين است پيروزي بزرگ!.

خداوند در اين آيه از پيشي گيرندگان مهاجر و انصار كه خليفه اول و دوم نيز به طور قطع جزء آن ها هستند، رضايت دائمي خود را اعلام و به آن ها وعده بهشت داده است؛ اما شما با مطرح كردن قضيه هجوم به خانه فاطمه، غصب خلافت و... در حقيقت اين آيه را انكار مي كنيد و از افرادي كه خداوند به صورت دائم از آن ها راضي شده است، ناراضي هستيد و به آنان تهمت هاي ناروا مي زنيد.

m.ali_qasemi بازدید : 31 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (0)

خداوند، در قرآن كريم مي فرمايد كه اصحاب رسول خدا (ص) كساني هستند كه با يكديگر مهربان هستند:

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَي الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ تَراهُمْ رُكَّعاً سُجَّداً يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سيماهُمْ في وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوي عَلي سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماًالفتح / 29.

محمّد (ص) فرستاده خداست و افرادي كه با او هستند در برابر كفّار سرسخت و شديد، و در ميان خود مهربانند پيوسته آن ها را در حال ركوع و سجود مي بيني در حالي كه همواره فضل خدا و رضاي او را مي طلبند نشانه آن ها در صورتشان از اثر سجده نمايان است اين وصف آنان در تورات و وصف آنان در انجيل است، همانند زراعتي كه جوانه هاي خود را خارج ساخته، سپس به تقويت آن پرداخته تا محكم شده و بر پاي خود ايستاده است و بقدري نموّ و رشد كرده كه زارعان را به شگفتي وامي دارد اين براي آن است كه كافران را به خشم آورد (ولي) كساني از آن ها را كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام داده اند، خداوند وعده آمرزش و اجر عظيمي داده است.

اين آيه شامل تمام ياران رسول خدا (ص) و از جمله خلفاي سه گانه مي شود و ثابت مي كند كه آن ها در برابر مشركان سخت گير و با مسلمانان مهربان بوده اند؛ حال چگونه مي توان پذيرفت كه حق علي بن ابوطالب را غصب كرده باشند، به خانه او هجوم آورده و حتي دختر رسول خدا را كتك زده باشند؛ تا جايي كه فرزندش محسن سقط شود؟!

آيا اين اتهماتي كه به خلفا مي زنيد، مخالف نص صريح قرآن كريم نيست؟

m.ali_qasemi بازدید : 33 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (0)

طرح شبهه:

عمر بن خطاب به اجماع تمام عالمان شيعه و سني در روز بيعت رضوان از جمله افرادي بود كه با رسول خدا (ص) بيعت كردند. همان كساني كه الله تعالي در باره آن ها مي فرمايد:

لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا. فتح18.

خداوند از مؤمنان- هنگامي كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند- راضي و خشنود شد خدا آنچه را در درون دلهايشان (از ايمان و صداقت) نهفته بود مي دانست از اين رو آرامش را بر دلهايشان نازل كرد و پيروزي نزديكي بعنوان پاداش نصيب آن ها فرمود.

اين آيه به صراحت عمر بن الخطاب را از تهمت قتل حضرت زهرا تبرئه مي كند؛ چرا كه در حديث صحيح، خشم به حق فاطمه (رض) از فردي را خشم خدا شمرده شده؛ اما در اين آيه، خداوند تبارك و تعالي رضايت خويش را از عمر بن الخطاب بيان مي دارد. و اين نشان مي دهد كه وي مورد غضب الله نيست؛ پس ايشان به هيج وجه نمي تواند قاتل حضرت فاطمه (رض) باشد.

و بي ترديد و با توجه به علم الله كه به گذشته و حال و آينده احاطه دارد، هرگز ممكن نيست از كساني اعلام رضايت كند كه مي داند در آينده آن ها دختر رسول خدا (ص) را خواهند كشت و....

m.ali_qasemi بازدید : 29 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (0)

طرح شبهه:

ما معتقديم كه همه صحابه و به ويژه حضرت ابوبكر و عمر (رضي الله عنهما) با دختر گرامي رسول اكرم (صلي الله عليه وسلم) رفتاري شايسته داشته اند و احترام خانه آن بانوي بزرگوار را كاملاً مراعات نموده اند؛ چنانچه حضرت ابوبكر (رضي الله عنه) سفارش فرمودند: 

ارقبوا محمداً (صلي الله عليه وسلم) في أهل بيته.

حال محمد (صلي الله عليه وسلم) را درباره ي اهل بيتش مراعات كنيد.

البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 3، ص 1361، ح3509، كتاب فضائل الصحابة، بَاب مَنَاقِبِ قَرَابَةِ رسول اللَّهِ، و ج 3، ص 1370، ح3541 و بَاب مَنَاقِبِ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ رضي الله عنهما، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407هـ - 1987م.

وحضرت علي (رض) در «نهج البلاغه» تصريح مي كند كه با مخالفان بيعت با خليفه يا امام برخورد شديد شود، گرچه اين كار به درگيري بيانجامد؛ آنجا كه مي فرمايد:

و چون ايشان ( مهاجرين و انصار ) گرد آمده مردي را خليفه و پيشوا ناميدند رضا و خشنودي خدا در اين كار است، و اگر كسي به سبب عيب جويي و يا بر اثر بدعتي از فرمان ايشان سرپيچيد او را به اطاعت وادار نمايند، و اگر فرمان آن ها را نپذيرفت با او مي جنگند به جهت آن كه غير راه مؤمنين را پيروي نموده، و خداوند او را واگذارد به آنچه كه به آن رو آورده است.

نهج البلاغه، فيض الاسلام، ترجمه و شرح نهج البلاغه، ج، 5 ص، 841،840 چاپ: تهران. 

ما با آن كه معتقديم در امر بيعت با خليفه هيچ گونه درگيري ميان شيخين و حضرت علي رخ نداده؛ اما باز هم اگر حضرت عمر فاروق (رضي الله عنه) كسي را تهديد كرده باشد مطابق با فرمان حضرت علي (رضي) او را معذور مي دانيم.

m.ali_qasemi بازدید : 40 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)

افسانه خواستگاري اميرالمؤمنين (ع) از دختر ابوجهل

طرح شبهه:

اگرچه روايات متعددي در صحاح اهل سنت آمده است كه هركس « فاطمه را اذيت كند، رسول خدا را اذيت كرده است و غضب فاطمه، غضب رسول خدا است » از آن طرف نيز قبول داريم كه ابوبكر با فاطمه بر سر فدك اختلاف داشتند و ابوبكر به خاطر روايتي كه از پيامبر شنيده بود، فدك را جزء اموال عموم قرار داد و فاطمه از او دلگير شد؛ اما روايت صحيحي هم داريم كه علي نيز فاطمه را اذيت و وي را به غضب آورده است. چنانچه در قضيه خواستگاري علي از دختر ابوجهل، هم فاطمه وهم و هم رسول خدا صلي الله عليه وآله را از كاري كه علي كرد، به خشم آمدند.

m.ali_qasemi بازدید : 38 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)
m.ali_qasemi بازدید : 28 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)

طرح شبهه:

عبد الرحمن دمشقيه، نويسنده معاصر وهّابي، در مقاله اش با عنوان « قصة حرق عمر رضي الله عنه لبيت فاطمة رضي الله عنها» كه در سايت «فيصل نور» آمده، در باره روايت احمد بن يحيي بلاذري مي نويسد:

3. أحمد بن يحيي البغدادي، المعروف بالبلاذري، وهو من كبار محدثيكم، المتوفي سنة 279، روي في كتابه أنساب الأشراف 1/586، عن سليمان التيمي، وعن ابن عون: أن أبا بكر أرسل إلي علي عليه السلام، يريد البيعة، فلم يبايع. فجاء عمر ومعه فتيلة أي شعلة نار فتلقته فاطمة علي الباب، فقالت فاطمة: يا بن الخطاب! أتراك محرقا علي بابي؟ قال: نعم، وذلك أقوي فيما جاء به أبوك!

هذا إسناد منقطع من طرفه الأول ومن طرفه الآخر. فإن سلميان التيمي تابعي والبلاذري متأخر عنه فكيف يروي عنه مباشرة بدون راو وسيط؟ وأما ابن عون فهو تابعي متأخر وبينه وبين أبي بكر انقطاع.

فيه علتان:

أولا: جهالة مسلمة بن محارب. ذكره ابن ابي حاتم في (الجرح والتعديل8/266) ولم يذكر فيه جرحا ولا تعديلا ولم أجد من وثقه أو ذمه.

ثانيا: الانقطاع الكبير من بن عون وهو عبد الله بن عون توفي سنة 152 هجرية. ولم يسمع حتي من أنس والصديق من باب اولي الحادثة مع التذكير بأن الحادثة وقعت في السنة الحادية عشر من الهجرة.

وكذلك سليمان التيمي لم يدرك الصديق توفي سنة 143 هجرية.

احمد بن يحيي بغدادي مشهور به بلاذري از بزرگان محدث شما، در كتاب انساب الأشراف نقل كرده است: ابن عون مي گويد: ابوبكر كسي را نزد علي فرستاد تا بيايد و بيعت كند؛ ولي علي نپذيرفت، عمر با شعله اي از آتش به طرف خانه آن حضرت آمد، فاطمه، عمر را ديد و فرمود: اي پسر خطاب! آيا مي خواهي خانه مرا به آتش بكشي؟ گفت: آري.

سند اين حديث از يك طرف منقطع است و از طرف ديگر سليمان تيمي تابعي است و بلاذري با وي فاصله زيادي دارد، چگونه بدون واسطعه از وي نقل مي كند؟

و اما ابن عون از آخر افراد تابعي است و بين او و ابوبكر فاصله است.

دو نقض اساسي در اين روايت ديده مي شود:

1. مسلمة بن محارب ناشناخته است؛ زيرا ابن أبي حاتم در كتاب جرح و تعديل نه او را از مذمومين آورده و نه در بخش ممدوحين، و من نديده ام كه كسي او را مورد اعتماد بداند و يا تضعيف كرده باشد؛

2. بين عبد الله بن عون (متوفاي 152هـ) كه از أنس حديث نشنيده است؛ تا چه رسد به ابوبكر، واسطه هاي زيادي بايد باشد؛ چون اين حادثه در سال يازدهم از هجريت اتفاق افتاده است. همچنين سليمان تيمي نيز ابوبكر را درك نكرده است؛ چون او در سال 143هـ از دنيا رفته است.

m.ali_qasemi بازدید : 22 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)

طرح شبهه:

عبد الرحمن دمشقيه، نويسنده معاصر وهابي، در مقاله قصة حرق عمر رضي الله عنه لبيت فاطمة رضي الله عنها كه در سايت « فيصل نور » قرار داده است، در باره روايت إبن أبي شيبه مي نويسد:

علي أن ابن أبي شيبة قد أورد رواية أخري من طريق محمد بن بشر نا عبيد الله بن عمر حدثنا زيد بن أسلمعن أبيه أسلم أنه حين بويع لأبي بكر....

قلت: وهذه رواية منقطعة لأن زيد بن أسلم كان يرسل وأحاديثه عن عمر منقطعة كما صرح به الحافظ ابن حجر (تقريب التهذيب رقم2117( كذلك الشيخ الألباني (إزالة الدهش37 ومعجم أسامي الرواة الذين ترجم لهم الألباني2/73 ).

ولئن احتججتم بهذه الرواية أبطلتم اعتقادكم بحصول التحريق إلي التهديد بالتحريق. وأبطلتم اعتقادكم بأن عليا لم يبايع لأن هذه الرواية تقول: فلم يرجعوا إلي فاطمة حتي بايعوا أبا بكر.

روايت ابن أبي شيبه منقطع است؛ چرا كه زيد بن اسلم احاديث مرسل نقل مي كند و روايات او از عمر منقطع است؛ همان گونه كه ابن حجر و الباني نيز به اين نكته تصريح و اشاره كرده اند.

اگر شما (شيعيان) به اين روايت احتجاج كنيد، اعتقاد خود را مبني بر به آتش كشيده شدن خانه فاطمه باطل كرده ايد. و همچنين اين اعتقادتان كه علي با ابوبكر بيعت نكرده، نيز زير سؤال مي رود.

m.ali_qasemi بازدید : 30 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحيم
بررسي شبهات خطبه 92 نهج البلاغه

طرح شبهه

اصل خطبه

نقد و بررسي

تعيين امام ، به دست خدا ، و تشكيل حكومت به خواست مردم است

تعيين خليفه و امام درقرآن مجيد

قضيه حضرت آدم و حضرت داوود عليهما السلام

آيه شريفه (إِنِّي جاعِلٌ فِي الأَْرْضِ خَلِيفَة)، دليل در منصوب بودن امام و خليفه

تعيين خليفه در سنت پيامبر صلي الله عليه وآله

تعيين خليفه به دست خدا است

1. الأمر إلي الله يضعه حيث يشاء
2. الملك لله يجعله حيث يشاء
3. إنما ذلك إلي الله عز وجل يجعله حيث يشاء
m.ali_qasemi بازدید : 32 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)
m.ali_qasemi بازدید : 27 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (1)
m.ali_qasemi بازدید : 31 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

بررسي تطبيقي حديث رّد الشمس

طرح بحث

داستان بازگشت خورشيد يا «حديث ردّ الشمس» از دير باز مورد توجّه و عنايت علما و دانشمندان رشته ها و گرايش هاي مختلف علوم اسلامي بوده و هر كدام به سهم خويش به نقل و بررسي و تحليل آن با رويكرد تاريخي تفسيري و فقهي پرداخته اند و اين و اقعه را كه بيانگر اعجاز رسول خدا صلي الله عليه و آله و اثبات فضيلتي براي امير مؤمنان علي عليه السلام مي باشد مورد توجّه قرار داده و به عنوان يك فضيلت ثبت كرده اند؛ برخي نيز تحقيقي مستقل در قالب كتاب يا رساله در اين زمينه انجام داده و با سندهاي گوناگون و به تفصيل به نقل آن پرداخته اند، به همين جهت براي حديث رد الشمس كتابها و رساله هاي مختلف نوشته شده است كه ذيلا به برخي از آنها اشاره مي گردد:

1. ابن مردويه بنا بر آنچه كه بياضي در كتابش (كتاب الصراط المستقيم) به نقل از،عبقات الانوار:ج ص 33 و مناقب آل ابي طالب ج 1 ص 353

2. رسالة «كشف اللبس عن حديث رد الشمس» الحافظ جلال الدين السيوطي المتوفي (911).

3. رسالة ((مزيل اللبس عن حديث رد الشمس.)) شمس الدين محمد بن يوسف الصالحي الشامي...المتوفي سنة 942 ه ق.

4.كشف الرمس عن حديث ردالشمس، محمد باقر محمودي، المعارف الاسلاميه، چاپ اول، قم، مؤسسة المعارف الاسلامية قم.

5.حديث رد الشمس، لابي الفتح، محمد بن الحسين، الازدي الموصلي المتوفي سنة 374 هـ.

6.تصحيح خبر رد الشمس و ترغيم النواصب الشمس، لابي القاسم، بن الحداد، الحسكاني الحنفي، من أعلام القرن الخامس.

7. حديث رد الشمس، للموفق بن أحمد، الحنفي المكي الخوارزمي، المتوفي سنة 568 هـ.

8. حديث رد الشمس، لابي علي، محمد بن أسعد بن علي، الجواني العبيدلي، المتوفي سنة 588 هـ

ردّ الشمس به عنوان يك معجزه الهي و فضليت براي امام علي عليه السلام مطابق روايات معتبر دوبار اتفاق افتاده است، مرتبه اول در زمان رسول خدا صلي الله عليه و آله، و دومي در زمان حكومت آن حضرت.

سعي ما در اين مقاله اين است تا صحت و سقم اين دو قضيه را از نظر سندي در منابع شيعه و سني، بررسي نموده و سپس به شبهات مطرح شده پيرامون آن پاسخ دهيم.

m.ali_qasemi بازدید : 34 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

مقدمه:

اذان از منظر فريقين

مبحث اول: تاريخ و كيفيت تشريع اذان

نقش علامه حلي و شيخ طوسي در فقه مقارن

روايات شيعه در چگونگي تشريع أذان

نقش و تأثير بني اميه در ايجاد انحراف در اسلام

روايات اهل سنت در چگونگي تشريع اذان

دسته بندي روايات اهل سنت در تشريع أذان

چگونگي تشريع اذان در كتاب هاي فقهي اهل سنت

كيفيت تشريع اذان از منظر مذهب حنفي

نقد روايات اهل سنت در كيفيت تشريع اذان

توضيحاتي پيرامون كتاب هاي رجالي شيعه

توضيحاتي پيرامون كتاب هاي رجالي اهل سنت

نقد روايات اهل سنت در تشريع اذان

اشكالات روايات اهل سنت در تشريع اذان

بررسي تناقضات موجود در روايات تشريع اذان

 

مبحث دوم: «تثويب» (الصلوة خير من النوم) در اذان

اقوال علماي اهل سنت در مسئله تثويب(الصلوة خير من النوم)

آيا حذف «حي علي خير العمل» از اذان كار عمر بود؟

بدعت در اهل سنت و نمونه هايي از آن

معناي بدعت در شيعه و سني

 

مبحث سوم: بررسي جايگاه «حي علي خير العمل» در اذان

 

مبحث چهارم: شهادت ثالثه در اذان (اشهد ان عليا ولي الله)

 

مصاديقي از استعمال لفظ «ولي» در متون اهل سنت به معناي مورد نظر شيعه

 

 

لينك فايل pdf: 

http://www.valiasr-aj.com/lib/fegheh/fegheh86-87.pdf

m.ali_qasemi بازدید : 34 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله ربّ العالمين وصلي الله علي محمد وآله الطاهرين




چندي است فيلم كوتاهي به صورت بلوتوثِ موبايل،(1) حاوي سخنان يكي از مولوي‌هاي اهل سنت به نام خيرشاهي، دست به دست مي‌شود.

اين آقاي مولوي، به بهانه دفاع از اهل سنت و خلفايشان، در سخناني توهين‌آميز، ايرانيان را مرهون احسانات عمر مي‌داند، و از آنان مي‌خواهد پاي عمر را ببوسند، حتي پا را فراتر نهاده، مي‌گويد: «به والله قسم بايد سُم اسب حضرت عمر را ببوسند!!» و در جسارتي ديگر مي‌گويد: «هزاران امام خميني، به والله قسم شاگرد مكتب عمر و ابوبكر هم حساب نمي‌شوند.» و...

البته سخنان اين آقاي مولوي ـ كه به ضدّيت با تشيع شهره است ـ به همين فيلم خلاصه نمي‌شود و در همه سخنانش توهين و جسارت موج مي‌زند. در اين نوشته به محورهاي مطرح شده در اين سخنان مي‌پردازيم و پاسخ به ديگر سخنانش را به فرصتي ديگر موكول مي‌كنيم.

m.ali_qasemi بازدید : 38 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

مطالب شامل : مقدمه، علل پيدايش تفرّقات و تفرّعات در اسلام، فرقههء ناجيه، پيدايش شاخه‏هاي علوم اسلامي، عرفان و تصوّف، تفاوت نگرش فقهي و عرفاني ، نظريه‏ها درباره عرفان و تصوّف

 

بنام خدا

 

مقدمه

 

با مطالعه در تاريخ اسلام و بررسي فرازها و فرودها و پيچيدگيهايي آن از جوانب مختلف، به اين حقيقت خواهيم رسيد كه يكي از مهمترين علل برداشتهاي متفاوت از دين و آموزه‏هاي ديني، تفاوت غير قابل انكار در سطح درك افراد و تفاوت در نوع نگرش آنها نسبت به معارف و مفاهيم دين مبين اسلام بوده است؛ بطوري كه در حديثي از حضرت امام محمّد باقر عليه السلام مروي است كه آن حضرت در خصوص تفاوت سطح ادراك جناب ابوذر غفاري و جناب سلمان فارسي كه هر دو از برجستگان صحابههء حضرت ختمي مرتبت صلّي الله عليه و آله بوده‏اند، فرمود: «وَ اللهِ لَوْ عَلِمَ أَبُوذَرٍّ مَا فِي قَلْبِ سَلْمَانَ لَقَتَلَهُ وَ لَقَدْ آخي رَسُولُ الله صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بَيْنَهُمَا؛ فَمَا ظَنُّكُمْ بِسَائِرِ الْخَلْقِ؟»[1] يعني «به خدا قسم اگر ابوذر مي‏دانست كه در قلب سلمان [از معارف و اعتقادات] چه هست، هرآينه او را به قتل مي‏رساند، در حالي‏كه رسول الله صلي الله عليه وآله بين آنها پيمان برادري برقرار كرده بود؛ پس در مورد ساير خلق چه مي‏انديشيد؟».

m.ali_qasemi بازدید : 37 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

مطالب شامل : عرفان عملي و عرفان نظري، تهذيب نفس، شباهت و تفاوت عرفان عملي و اخلاق، شباهت و تفاوت عرفان نظري و فلسفه، منابع اصلي عرفان اسلامي، اصالت اصطلاحات و عبارات مورد استفاده عرفا، عرفان در صدر اسلام

 

بنام خدا

 

عرفان عملي و عرفان نظري[1]

 

عرفان به عنوان يك دستگاه علمي و فرهنگي داراي دو بخش است: بخش عملي و بخش نظري. بخش عملي عبارت است از آن قسمت كه روابط و وظايف انسان با خودش و با جهان و با خدا بيان مي كند و توضيح مي دهد. عرفان در اين بخش مانند اخلاق است، يعني يك «علم» عملي است با تفاوتي كه بعداً بيان مي شود. اين بخش از عرفان علم «سير و سلوك» ناميده مي شود. در اين بخش از عرفان توضيح داده مي شود كه «سالك » براي اينكه به قلّه منيع انسانيت، يعني «توحيد» برسد از كجا بايد آغاز كند و چه منازل و مراحلي را بايد به ترتيب طي كند و در منازل بين راه چه احوالي براي او رخ مي دهد و چه وارداتي بر او وارد مي شود. و البته همه اين منازل و مراحل بايد با اشراف و مراقبت يك انسان كامل و پخته كه قبلاً اين راه را طي كرده و از رسم و راه منزلها آگاه است صورت گيرد و اگر همّت انسان كاملي بدرقه راه نباشد خطر گمراهي است. عرفا از انسان كاملي كه ضرورتا بايد همراه «نوسفران » باشد گاهي به «طاير قدسي» و گاهي به «خضر» تعبير مي كنند:

m.ali_qasemi بازدید : 104 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)
m.ali_qasemi بازدید : 48 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

روشنفكري حوزوي با تمجيد از بني اميه!!!

نقدي بر مصاحبه جناب آقاي واعظ زاده خراساني در مجلّه حوزه

توسط:

استاد سيد محمد حسيني قزويني

جناب آقاي واعظ زاده خراساني در مصاحبه با مجلّه حوزه (وابسته به دفتر تبليغات اسلامي، شماره 141) مطالبي را در تمجيد از بني اميّه و فتوحات آنان آورده و مدّعي شد كه تمسّك به قرآن و عترت نشانه جمود فكريِ حوزه هاي علميه است! اين مطالب قلب هر انسان منصفي را كه آگاه به تاريخ اسلام و سرنوشت حديث در گذر زمان باشد، به رنج مي افكند.

البته اين گونه هجمه، به مسلّمات عقايد شيعه از سوي اين بزرگوار تازگي ندارد; چرا كه در گذشته اي نه چندان دور در مصاحبه اش با مجلّه «هفت آسمان» (شماره 9 و 10) مطالبي را بر خلاف فرهنگ مسلّم و قطعي تشيّع مطرح كرد كه برخي از استادان و بزرگان حوزه در شماره بعدي همان مجلّه پاسخ هاي كوبنده اي به وي دادند.

پس از گذشت كمتر از دو سال در مصاحبه ديگرش با «فصلنامه نهج البلاغه» (شماره 4 و 5) با شدّت بيشتر به مسلّمات فرهنگ شيعه توهين كرد و سخناني را در اثبات مشروعيّت خلافت شيخين از طريق ترتّب و يا ضرورت بيان نمود كه پاسخي از سوي اين جانب (نگارنده اين مقاله) در شماره بعدي همان فصلنامه به وي داده شد.

m.ali_qasemi بازدید : 32 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)
بسم ا... الرحمن الرحيم 




اين متن تحليلي است كاملا" بي طرفانه از مناظره مولوي مرادزهي از علماي دسته اول اهل سنت با دكتر قزويني از علماي جهان تشيع . اميد است با مطالعه اين نقد و بررسي راه حقيقت بيش از پيش روشن شود . جهت بسط حقيقت اين مناظره به تمام حوزه هاي ديگر , آوردن اين نوشتار را حتي بدون ذكر منبع بدون اشكال مي بينم :



1/ سوال : قزويني : حديث { راستگوتر از فاطمه كسي نبود } با سند صحيح چنانكه هيثمي در مجمع الزوايد و ابن حجر در الاصابه آنرا صحيح مي دانند , آمده است . حضرت زهرا از خليفه اول مطالباتي داشت ولي ابوبكر آنها را رد كرد . آيا اين نشانگر تكذيب پيامبر نيست ؟

جواب : مرادزهي : با اشعاري از اقبال لاهوري و قسمتهائي از خطبه هاي مساجد اهل سنت , فضائل حضرت زهرا را تائيد مي كند .

تحليل : جناب مراد زهي با اشعاري كه خواندند به نوعي حديث ذكر شده را تا ئيد كردند و اعتقاد خود به اين حديث و بسياري از فضائل ديگر نسبت به حضرت زهرا را اذعان نمودند . اما سوال در مورد تكذيب سخن پيامبر توسط ابوبكر بود و هيچ جوابي به آن داده نشد و با شاخ و برگ دادن به مطالب و طولاني كردن بي مورد سخن , از شنيدن جوابي منطقي از سوي اهل سنت محروم شديم و همچنان اين سوال در اذهان جهان تشيع بدون پاسخ باقي ماند .

m.ali_qasemi بازدید : 44 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحيم




پيرامون فضا ئل حضرت زهراء سلا م الله عليها در ميان گروه عامه (اهل سنت) احاديث و روايات فراواني با اسناد قوي و صحيح موجود مي باشد كه اگر قصد بيان آنها در اين مقال گردد قطعا از نگارش مقاله منصرف شده و اقدام به چاپ كتبي فقط با نيت نگاشتن اسما ء كتب منجر مي گردد. و از باب دلالت جزء بر كل به تعدادي از احاديث و روايت اشاره مي شود:

1- قال رسول الله صلي الله عليه وسلم: فاطمه سيده نساء اهل الجنه:«حضرت زهرا سلام الله عليها سرور زنان اهل بهشت است.»

( المستدرك حاكم نيشابوري ج3 ص153) (مسند احمد حنبل حديث شماره 18153-18154) 

(صحيح مسلم با روايت المسور حديث شماره 4482 الي 4485) 



2- پيرامون آيه ي مباهله، در سنن ترمذي احاديث شماره: 2925-3658-3705-3719 دلالت بر آن دارند كه پيامبر اعظم(صلي الله عليه و آله) فرمودند:«اللهم هولاء اهل بيتي

m.ali_qasemi بازدید : 29 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

از مدت ها پيش ، دوست عزيزي به نام «يزدان» و برخي ديگر از دوستان ، از ما درخواست كرده بودند كه تمامي ادله خلافت ابوبكر ؛ به ويژه رواياتي از كتاب هاي شيعيان كه امروزه بيش از پيش به آن ها استناد مي شود را مطرح و آن ها را بررسي كنيم . 

 

ما نيز بنا به وظيفه اي داشتيم به درخواست آن ها پاسخ مثبت داده و تقريباً تمامي ادله خلافت أبي بكر را از قرآن كريم، كتاب هاي اهل سنت و كتاب هاي شيعيان بررسي و نقد كرديم .


هر چند كه تمامي اين مقالات را پيش از اين به مرور در قسمت مقالات گذاشته بوديم ؛ ولي براي دسترسي بهتر و راحت تر بودن خوانندگان عزيز ، بار ديگر همه را در يك مقاله جمع و در اين قسمت گذاشتيم .
m.ali_qasemi بازدید : 27 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)
m.ali_qasemi بازدید : 24 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)
m.ali_qasemi بازدید : 31 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

قرضاوي

 

رئيس مجمع جهاني علماي مسلمان است , ولي اصلا رابطه خوبي با شيعيان اهل بيت (عليهم السلام)ندارد , چون اين اولين باري نبود كه بر ضد مذهب شيعه ودولت ايران حرف ميزند , ولي اين بار تقريبا از بارهاي قبلي تندتر وشديدتر بود

پـسر

شيخ ماهر حمّود - أز علماي مشهور أهل تسنن لبنان - بعد أز سخنان قرضاوي كه شيعه را متهم به بدعت گذار بودن كرد , وعلامه شيخ علي كوراني عاملي - أز علماي شيعه لبنان مقيم ايران - اعلام كردند كه أو به دليل شيعه شدن يكي أز نزديكانش - كه پسر أوست - اين جبهه گيري هارا عليه شيعه اعلام وكلي تهمت ودروغ مطرح كرد !

يكي أز نكات قابل توجّه در اين قضيه - شيعه شدن پسر قرضاوي - اين است كه پدرش يكي از مشهورترين علماي اهل تسنن است وارتباط وسيعي با علماي تكفيري وهابيت عربستان دارد - مثل دكتور سلمان بن فهد العودة و ..- , وبا اين حال نتوانست مانع آن شود كه پسرش به مذهب شيعه أهل بيت (عليهم السلام) منتقل شود , به اين معني كه دلائل وبياناتش نتوانست پسرش را قانع كند .

m.ali_qasemi بازدید : 32 پنجشنبه 09 دی 1395 نظرات (0)

خالد بن وليد از ديدگاه عمر بن الخطاب

 


 

خالد بن وليد يكي از اصحاب پيامبر است كه در سال شش يا هفت هجري بعد از صلح حديبيه مسلمان شد وي قبل از مسلمان شد فرماندهي از فرماندهان لشگر كفر در بدر احزاب و خندق بود و كسي بود كه در جنگ احد با حمله به مسلمانان از شكاف كوه بزرگترين ضربه در احد را به اسلام وارد آورد و بعد از اين اقدام خالد بود كه حمزه سيدالشهداء عموي پيامبر به شهادت رسيد ، اما عده اي سعي در توجيه اعمال او و دفاع از او را دارند و با دادن القابي مانند سيف الاسلام سعي در تغيير نظر مسلمانان نسبت به خالد دارند . امام آنچه مهم است نظر خود صحابه خصوصا شخص عمر درباره خالد بن وليد است كه اگر اهل سنت اصرار بر دفاع از خالد داشته باشند در واقع نظرات خليفه دوم را رد كرده اند و به مخالفت با وي پرداخته اند اينك براي روشن شدن افكار مسلمانان برخي از برخوردها و واكنشهاي عمر بن الخطاب نسبت به خالد را ذكر مي كنيم تا مشخص شود نظر وي نسبت به سيف الاسلام خالد بن وليد چه بوده است.

m.ali_qasemi بازدید : 25 شنبه 04 دی 1395 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

 


قريب يكصد و هفتادسال قبل ايران سرزمين پاكان شاهد ادعاي دروغين وبي اساس يكي ديگر از مكذّبين و سوءاستفاده كنندگان از احساسات و عواطف بسيط جامعه بشري بود.در كتاب «ديد»از كتب مقدس هندوان آمده:«در آخر الزمان ملكي ظهور خواهد كرد كه پيشواي مردم و مقتداي آنها خواهد بود و نامش منــــصــور است وبر تمام اهل عالم چيره خواهد شد وتمام انسانهاي مؤمن و كافر را مي شناسد.»(بشارات العهدين ص245) وما نيز با اين نام حضرت را در دعاي زيارت عاشوراءمي ناميم.
در كتاب «جاماسب »شاگرد زرتشت آمده:«.. مردي ظهور خواهد كرد كه بر دين جدش مي باشد و زمين را پراز عدل وداد خواهد كرد و از شدت عدالت او گرگ و ميش با هم دريك ظرف تناول خواهند كرد.»(بشارات العهدين ص258). نظير همين تعابير در كتاب «زند»نيز موجود مي باشد.(همان مصدر ص238)
در كتاب آسماني «تورات»متعلق به امت يهود آمده است:«در باره ي نسل اسماعيل نيز شنيدم و من نيز مبارك و خجسته مي دانم واز نسل آن پيامبر دوازده امام و سيد بزرگوار مي آيند و آنها را امتي بزرگ قرار مي دهم.» (كتاب التكوين -20: 17) در قرآن كريم نيز آيات و روايات فراواني دال بر اين موضوع وجود دارد(سو ره مباركه:انبياء-آيه شريفه :105)(سو ره مباركه :نور-آيه شريفه :55) (سو ره مباركه:قصص-آيه شريفه :5) (سو ره مباركه :توبه-آيه شريفه :33). در كتب برادران شريف اهل سنت نيز اشارات زيادي شده است كه ازبا ب اختصار به چند كتاب اشاره مي شود :( تفسيرابن كثير دمشقي ج2-ص45///ج3-ص401)(تفسير قرطبي ج8-ص111)(الدر المنثور سيوطي ج7-ص483-484)(روح المعاني آلوسي-ج7-ص111///ج12-ص14///ج13-ص171)(المنار المنيف محمد ابن ابي بكر ايوب الزرعي-ج1-ص155)(فتح الباري ابن حجر العسقلاني-ج7-ص169)(ابن حجر هيثمي الصواعق المحرقه-ج2-ص480)(الفتوحات الاسلاميه-احمد زيني دحلان ج2-ص299-300)(التاج الجامع للاصول-شيخ منصور علي ناصف-ج5-ص341-360)(نور الابصار محمد شبلنجي-ص189)و........كه ذكر همه ي آنها در حوصله ي اين مقال نمي گنجد. اين اسناد و كتب گواه و شاهدي بر ظهور سيدي مطهر از ذريه ي غضنفر و از احفاد ابي قاسم طوبي و سقر و نسل ابي شبير و شبر حضرت صاحب العصر و القدر مي باشند.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 369
  • بازدید سال : 9,683
  • بازدید کلی : 22,725